Why I Prefer Matte Lipstick?




Image result for matte lipstick gif


Why I choose Matte Lipstick rather than lip gloss or satin lipstick or etc.

1. Long-lasting
The best about matte lipstick is long-lasting. Biasanya, boleh bertahan sehingga 6-8 jam. But, the fact is matte lipstick drier than others. Boleh menyebabkan bibir anda kering dan merekah. Ini bukan menjadi masalah untuk sesiapa yang sangat menyukai matte lipstik. Petuanya adalah setiap malam sebelum tidur sila letak lip balm di bibir ye. :)


Image result for long lasting lipstick matte


2. Easy
For me, matte lipstick sangat tidak cerewet seperti jenis lipstik yang lain. Kenapa? Kerana lipstik jenis ini cepat kering dan tidak mudah melekat di merata rata tempat, terutamanya tudung. Contohnya, Beeha pernah guna lip gloss dan waktu tu tengah tertunduk-tunduk muka ke bawah dan ZAAZZZz!! *bibir terkena tudung* Dan waktu itu pakai tudung warna krim. Memang menonjol warna lipstik dan basuh pun tak hilang pula tu.

3. Thick Lip
This is my weakness. Ini yang paling buat Beeha low confident. Beeha rasa Bibir Beeha tebal dan jenis lipstik matte ni paling sesuai untuk bibir Beeha. This is my opinion, which is when I put lip gloss on my lip, I rasa bibir I lagi kembang kalah Angelina Jolie. But, when I used matte lipstick, I felt better than before. Kadang-kadang lip gloss or satin lipstik yang basah and cair ni buatkan menonjol lagi bibir Beeha yang tebal. Jadi, bila pakai matte ni memang akan fix dan tak akan menonjolkan sangat bibir Beeha and of course I need to choose the right colors. Warna lipstik itu memainkan peranan juga, silap dalam pemilihan memang akan "fail"kan muka anda. Sebab itulah, tercetusnya pelbagai warna untuk ikut kesesuaian si pemakai.


Image result for thick lip matte

I love nude colors. Nude cocoa and nude pink! And ada satu warna ni memang sangat cocoa and someone said this was not suitable for me. *Omaigadd, ini buat I sedih* Beeha beli lipstik tu mahal juga laa. Rasa membazir pula beli dan tiba-tiba tidak sesuai for my face. Tapi, Beeha ada penyelesaiannnya. I mixed the color. So, tak ada la buruk sangat bila pakai.




P/S: Can you suggest for me the lipstick brand which has very sweety nude colors? If you have any suggestion, do comment in the box below! Thank you! :D











You Might Also Like

6 Comments

  1. Mai suka matte juga, tp selalunya akan pilih red je , sbb kalau warna lain tak sesuai nanti mai nmpk pucat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu laa, lain org lain warna yg sesuai. Bihaa tak sesuai warna merah nampak tebal bibir. Hahahhaa

      Delete
  2. i'll buy one for you , tapi bila nak dekat hang balik lah >.<

    ReplyDelete
  3. I love nude colors too! Siqah paling suka NYX Lip Matte. Dah habis semua dah siqah cari masih tak jumpa color yang siqah suka. So sad :( Now siqah pakai Maybeline matte lipstick je :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, Biha pun. Nyx pun tk jmpa color yg sesuai. Dah laa selalu warna dia beza dgn warna luar bekas. Tak pun you just mix two colors.

      Delete

Feel free to leave your comment here. Thank you. ;)